Számos kapcsolódó (módosítható és nem módosítható) kockázati tényezőt azonosítottak, amelyek növelik a szívszélhűdés kialakulásának valószínűségét, többek között: Nem módosítható tényezők. A krónikus szívszélhűdés dekompenzációjával kapcsolatos kockázati tényezők és viselkedés,70 év feletti életkor.  Genetikai hajlam: családtörténet, veleszületett valvulopathiák (születés óta fennálló problémák a szívbillentyűkkel ).

Módosítható és ellenőrizhető tényezők (olyan tényezők, amelyeket az illető befolyásolhat és csökkenthet az általuk képviselt kockázatban, akár elnyomásukkal, akár kontrolljukkal):Dohányfogyasztás,Magas vérnyomás, Diabetes mellitus, Diszlipidémia, Elhízottság,Túlzott alkoholfogyasztás,Feszültség. Egyéb: iszkémiás szívbetegség, bal kamrai hipertrófia, aritmiák, kardiotoxikus szereknek való kitettség, reumatikus betegségek, bakteriális vagy vírusos fertőzések, vérszegénység és hyperthyreosis.

A szívszélhűdés diagnosztizálása után vannak kiváltó tényezők, amelyek a krónikus szívszélhűdés dekompenzációját okozhatják. A legfontosabbak az ajánlott terápiás irányelvek (mind a farmakológiai, mind az életmódbeli szokások) nem megfelelő ellenőrzéséhez és nyomon követéséhez, egyéb egészségügyi rendellenességek jelenlétéhez vagy előfordulásához, vagy maga a betegség evolúciójához kapcsolódnak.

Az ajánlott higiénés-diétás terápiás irányelvek nem megfelelő nyomon követése, például:

• Túlzott sófogyasztás (több mint 2-3 g / nap nátrium).
  • Túlzott folyadékbevitel (több mint 1,5-2 l / nap)
  • Ellenőrizetlen magas vérnyomás (nagyobb, mint 140/90 Hgmm, vagy 130/80 Hgmm cukorbetegeknél).
  • Fizikai és érzelmi túlzások.
  • Legális (alkohol, dohány) és illegális (kokain) mérgező anyagok fogyasztása.

Ajánlatos az étrenddel kapcsolatos egészséges életmódbeli szokások elfogadása, például az egészséges testsúly fenntartása, a sóbevitel csökkentése, vagy testmozgás és fizikai aktivitás.

A farmakológiai kezeléssel kapcsolatos tényezők:

• Bizonyos gyógyszerek, például: nem szteroid gyulladáscsökkentők (NSAID-ok), pezsgőtabletták, kortikoszteroidok, antiaritmiás szerek, triciklusos antidepresszánsok és bizonyos vérnyomáscsökkentő gyógyszerek, például kalciumantagonisták.
  • Digitális mérgezés, vagyis a vérben a túlzott mennyiségű digitalisz következtében kialakuló káros jelek és tünetek megjelenése. A digoxin antiaritmiás gyógyszer, amely gondos megfigyelést és heti pihenést igényel a bevitelben, hogy megakadályozza a vérben való felhalmozódását, mivel nagyon keskeny terápiás margóval rendelkezik, és mérgezővé válhat.
  • A gyógyszer felhalmozódása a vérben túladagolásnak köszönhető (például az ajánlott pihenés nem volt fenntartva), vagy olyan máj- és / vagy vesebetegségeknek, amelyek megnehezítik a gyógyszer metabolizmusát és a vizelettel történő eliminálását.

Digoxin-mérgezés esetén a személy bemutatja:

• Látászavarok, például kettős vagy homályos látás, zöld színűek vagy világos gyűrűkkel.
  • Gyomorpanaszok, például hányinger, hányás, hasmenés vagy hasi fájdalom.
  • Szívritmuszavarok.
  • Neurológiai rendellenességek, például fejfájás, túlzott alvás vagy álmatlanság és izomgyengeség.

Ennek megakadályozása érdekében fontos:

• Szigorúan kövesse az adagolásra és a pihenésre vonatkozó előírásokat.
  • Naponta vegye be pulzusát annak megállapítására, hogy a szíve nagyon lassan ver-e.
  • Tudja, hogyan lehet azonosítani a mérgezésre utaló jeleket és tüneteket.
  • Rendszeresen végezzen vérvizsgálatot az digoxin számára, amelyet az egészségügyi csoportja javasol.

Egyéb egészségügyi rendellenességek jelenléte vagy kialakulása

A krónikus szívszélhűdés dekompenzációját befolyásoló egyéb rendellenességek a következők:

• Egyidejűleg előforduló betegségek, például fertőzések, különösen légzőszervi megbetegedések.
  • A szív iszkémiájának epizódjai (akut miokardiális infarktus vagy angina pectoris).
  • Aritmiák: gyors pitvarfibrilláció vagy súlyos bradycardia (a szív lelassulása), elzáródással együtt vagy anélkül.
  • Veseelégtelenség.
  • Hipertóniás krízisek.
  • Anémia.
  • A pajzsmirigy működésének rendellenességei.
  • Tüdőembólia.
  • A krónikus tüdőbetegségek súlyosbodása.
  • Sebészeti beavatkozások.
  • Stroke-ok.

Személyes, családi és társadalmi következmények

Bármely krónikus egészségi rendellenesség magában foglalja a személyes, a családi és a társadalmi élet változásait, amelyeket megfelelően azonosítani és kezelni kell. A fizikai aktivitás korlátozása befolyásolja a személyes, a munka, a család dinamikáját, a társas kapcsolatok kialakítását és a szórakozás módját. Ezenkívül a nappali megbirkózáshoz szükséges energia csökkentése vagy a dekompenzációs képek miatt, amelyek kórházi felvételt igényelhetnek, következményei lehetnek az ember hangulatára és egészségének megítélésére.

Az egyes személyek által alkalmazott válaszok és stratégiák (személyes segítségnyújtási lehetőségek, otthoni munkavégzés lehetősége, támogató csoportok, szabadidős tevékenységek, amelyek nem járnak fizikai erőfeszítéssel …) alapvető fontosságúak lesznek a SZÍVSZÉLHŰDÉSéletre gyakorolt ​​következményeinek minimalizálása érdekében. a körülötte lévő személy és az emberek körében. Fontos az egészségügyi helyzet ellenőrzése során betartani az ajánlásokat, mind az érintett életminőségének, mind a családi környezet javítása érdekében.

Jobb szívelégtelenség – jelek és tünetek

Jobb kamrai meghibásodás esetén viszont megnő a nyomás a vena cava-ban és a szisztémás vénákban. Ez a folyadékok túlzott felhalmozódásához vezet a testben (vízvisszatartás), különösen a lábakban és a hasi szervekben, amelyeket nagyobb valószínűséggel érintenek bármilyen komplikációk.

A jobb szívelégtelenség (és a biventricularis elégtelenség) tünetei:

• A lábak duzzanata (ödéma);
  • Száraz bőr az alsó lábszárakban, az ödéma következtében és a szövet belsejében lévő nyomás miatt;
  • A lábak ekcémás kiütése, amelyet begyógyulhatnak nem gyógyuló fekélyek (vénás fekélyek);
  • Lehetséges folyadékfelhalmozódás a hasüregben és a szervek szintjén, például a májban és a vesében. A szervek megduzzadnak és a hasfal kitágulhat.

A szívelégtelenség diagnózisának felállításakor gondosan figyelnie kell a tüneteit. Ha a súly több mint 2 kg-mal nő néhány nap alatt, ez a folyadékretenció jele lehet; ez a bizonyíték tehát arra utalhat, hogy csökkenteni kell a diéta során bevitt só mennyiségét, vagy diuretikumokat kell szedni. Tájékoztassa kezelőorvosát is, ha új klinikai tünetek jelentkeznek, vagy ha egy meglévő tünet hirtelen súlyosbodik.